Ile kosztuje wymiana dwumasy i sprzęgła?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Darpek
    Drive
    • 2010
    • 45

    Ile kosztuje wymiana dwumasy i sprzęgła?

    Witam serdecznie, odkopuję temacik ze względu na chęć wyposażenia swojego szkodnika w alusie na lato. Obecnie po kupnie autka mam tylko komplet stalowych, a że sezon się zbliża to chciałbym sprawić mojej 1.6 mały prezent.
    Chciałbym spytać na co szczególnie zwracać uwagę przy kupnie felg, nowe czy polować na używki? Czy kierować się czymś więcej niż tylko 5x100 ET 38 ? Oponki mam 195/65/R15. I czy może polecacie jakieś modele (choć, to rzecz gustu) lub sklepy (jak fizyczne, to najlepiej w pomorskim/trójmiasto).

    Pozdrawiam serdecznie i z góry dzięki za sugestie/potwierdzenie.
  • Konrad_wawa
    Ambiente
    • 2008
    • 112

    #2
    Ile kosztuje wymiana dwumasy i sprzęgła?

    Ile orientacyjne kosztuje wymiana dwumasy i sprzęgła w Octavii 1.9 TDI (części + robocizna)? Dzisiaj w Feuvert krzyknęli mi 2000 zł za części + 400 zł wymiana i zastanawiam się czy to dużo czy normalna cena?

    Komentarz

    • pekool
      Rider
      • 2012
      • 321
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      dwumas to koszt 900-1200zł a wymiana to okolo 300zl. Feuvert omijalbym z daleka, raz mi wymienili dobra czesc na nowa mimo moich rad co moj samochod boli ( to byla wtedy astra G z padnieta skrzynia), na niczym sie nie znaja... To moje przykre doswiadczenia z Feuvert na Pradze Poludnie. Zglos sie do robekcool on ci dobierze odpowiednie czesci i zrobi za normalne pienidze. Ja u niego robilem jedna rzecz i moge go smialo polecic
      pekool

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        #4
        Zamieszczone przez Konrad_wawa
        Ile orientacyjne kosztuje wymiana dwumasy i sprzęgła w Octavii 1.9 TDI (części + robocizna)? Dzisiaj w Feuvert krzyknęli mi 2000 zł za części + 400 zł wymiana i zastanawiam się czy to dużo czy normalna cena?
        zapytaj usera robekcool

        Komentarz

        • sebu
          L&K
          • 2008
          • 1304
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          Konrad_wawa, Ty masz już dwumase w autku :?: ,bo niektóre AGR miały sztywne koło.
          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
          jak pomogłem to daj punkcik
          sprzęgło od G 60

          Komentarz

          • wolas
            Rider
            • 2011
            • 290

            #6
            Konrad_wawa, spróbuj zmienic na jednomas, w moim AGR juz drugi rok śmigam.

            Komentarz

            • misza_zabrze
              L&K
              • 2013
              • 1371
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BLR 2.0 FSI 150 KM

              #7
              wolas, cos mi sie obilo o uszy ze po wymianie na jednomas skrzynie padaja i walki korbowe. Nie wiem czy to prawda moze i Tobie sie cos obilo o uszy ??
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz

              • samtech84
                Elegance
                • 2008
                • 988
                • Octavia I (1U2)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Zamieszczone przez misza_zabrze
                wolas, cos mi sie obilo o uszy ze po wymianie na jednomas skrzynie padaja i walki korbowe. Nie wiem czy to prawda moze i Tobie sie cos obilo o uszy ??
                Bzdury!

                Komentarz

                • wolas
                  Rider
                  • 2011
                  • 290

                  #9
                  Zamieszczone przez misza_zabrze
                  wolas, cos mi sie obilo o uszy ze po wymianie na jednomas skrzynie padaja i walki korbowe. Nie wiem czy to prawda moze i Tobie sie cos obilo o uszy ??
                  jasne, że bzdury, jak szukałem sprzegła do swojej to w servisie kolees mi powiedział, ze nie wszystkie tdi szczegolnie te pierwsze miały dwumas.

                  Komentarz

                  • misza_zabrze
                    L&K
                    • 2013
                    • 1371
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BLR 2.0 FSI 150 KM

                    #10
                    Tak mi sie tylko obilo o uszy. Osobiscie pozostalem przy dwumasie tylko dlatego ze cenowo wychodzilo podobnie. Po drugie watpie ze bede mial to autko dluzej niz 4 lata wiec pozostalem przy tym co bylo szczegolnie ze po 112000km sprzeglo nie wygladalo tragicznie a I dwumas nie byl w kompletnej rozsypce. Jesli chodzi o koszty to kosztowalo mnie to tyle co czesci plus wypozyczenie narzedzia do zakladania sprzegla i ok 6h pracy. Wydaje mi sie ze I take dobrze jak na moj pierwszy raz
                    Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                    Obecnie -> Seicento 900+LPG
                    Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                    Bylo ->GOLF 3 1.8

                    Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                    Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                    Komentarz

                    • virus.debica
                      Classic
                      • 2013
                      • 13

                      #11
                      W mojej Octavii ostatnio rozsypał się dwumas. Na szczęście na tyle że jeszcze śmiało można było jeździć.
                      Przeczytałem sporo stron prze różnych opinii itd itp. doszedłem do jednego wniosku 1.9 TDI montowano w Golfach 3 do których zakładali sztywne koła tzw. G60 auta kręciły bardzo duże przebiegi, a nasze silniki chyba nie tak bardzo różnią się od starego poczciwego 1Z. Główna różnicą jest więcej elektroniki itp.

                      Osobiście więc postanowiłem założyć koło jedno masowe/sztywne. Z powodów takich że mam w swojej Skodzinie ciut więcej mocy niż przewidziała fabryka dołożyłem też do tego tarcze i docisk z 2.8 vr6 (golf III). Jeżdżę dopiero kilka dni ale nie ma jakiejś konkretnej różnicy. Jednak powinienem mieć spokój ze sprzęgłem na długi czas.

                      Koszt koła sztywnego 190 zł używka z allegro + 601 zł nowy docisk z tarczą sachsa
                      Oczywiście wymiana 250 zł
                      ______________________________
                      Skoda Octavia 1.9 TDI ALH 2004r.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1277652

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        virus.debica, to ile tej śmocy tam teraz masz, że musiałeś zakładać sprzęgło z VR6 :?:
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • virus.debica
                          Classic
                          • 2013
                          • 13

                          #13
                          Po programie i wtryskach 130, ostatnio wymienione również turbo od 130km.

                          Chodzi tylko o to że powinno być dużo dużo żywotniejsze przy tej mocy a i cenna ciut inna.
                          ______________________________
                          Skoda Octavia 1.9 TDI ALH 2004r.
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1277652

                          Komentarz

                          • cbool10
                            RS
                            • 2013
                            • 1824
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            U mnie też chyba trzeba się zastanowić nad wymianą.
                            Jaka jest różnica między jedno i dwumasą?
                            Czy w 1.9TDI 90KM jest sens zakładać jednomas?
                            Michał
                            Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
                            Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

                            Komentarz

                            • Skoda-Auto
                              Ambiente
                              • 2014
                              • 134

                              #15
                              jest bo w AGR są ja wymieniałem nie przy tej AGR tylko przy drugiej 110km mam drugi silnik w garażu ma przejechane 1100km z 2004 rok młodsza i na razie nie ma problemu w starszych octaviach były jednomasy inne turbiny i nie widziałem na forum żeby ktoś się skarżył

                              Komentarz

                              • rafiki
                                RS
                                • 2012
                                • 15975
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                AGR miał dwumasę na pewno od liftu. Konkretnie do któregoś tam numeru silnika, ale nie wiem do kiedy konkretnie. W moim 2002 r. 210kkm mam i co gorsza zaczyna się odzywać :evil:
                                رافال
                                Spoty
                                Cause freedom is a lonely road

                                Komentarz

                                • cbool10
                                  RS
                                  • 2013
                                  • 1824
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Czyli nie pieprzyć się z dwumasą tylko jednomas założyć.
                                  Czy gdzieś można kupić narzędzia potrzebne do wymiany?
                                  Czy przy zakładaniu jednomasu można coś spieprzyć?
                                  Michał
                                  Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
                                  Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

                                  Komentarz

                                  • virus.debica
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 13

                                    #18
                                    Generalnie wymiana nie jest taka prosta i wcale taka trudna. Jednak warto mieć dostęp do podnośnika kolumnowego wtedy ładnie skrzynie ściągasz w dół. Ja niestety nie posiadam warunków technicznych (czyt. podnośnika), choć narzędzi mi nie brakuje to nie podjąłem się tego sam. Wymiana u mojego machera kosztowała 250 zł.
                                    ______________________________
                                    Skoda Octavia 1.9 TDI ALH 2004r.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=#1277652

                                    Komentarz

                                    • Skoda-Auto
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 134

                                      #19
                                      ja robiłem tona kanale w poprzeg deske lewarek pad silnik i poszło

                                      Komentarz

                                      • cbool10
                                        RS
                                        • 2013
                                        • 1824
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        A kanał nie wystarczy?
                                        Michał
                                        Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
                                        Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

                                        Komentarz

                                        • kamel1980
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 304

                                          #21
                                          Zamieszczone przez cbool10
                                          A kanał nie wystarczy?
                                          cbool10 :nono

                                          :lol :jaja
                                          Zamieszczone przez Skoda-Auto
                                          ja robiłem tona kanale w poprzeg deske lewarek pad silnik i poszło

                                          Komentarz

                                          • cbool10
                                            RS
                                            • 2013
                                            • 1824
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Sorry jaki pisałem to mi jeszcze tego posta nie pokazało i zapomniałem odświeżyć. :roll:
                                            Michał
                                            Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
                                            Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

                                            Komentarz

                                            • Skoda-Auto
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 134

                                              #23
                                              najlepiej to mieć torxy na grzechotke z zewnątrz i z wewnątrz a i drobne torxy

                                              Komentarz

                                              • samtech84
                                                Elegance
                                                • 2008
                                                • 988
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez cbool10
                                                Czyli nie pieprzyć się z dwumasą tylko jednomas założyć.
                                                Oczywista oczywistość

                                                Komentarz

                                                • marik123
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 18

                                                  #25
                                                  Tak jak pisze @virus.debica nie jest to łatwe ani też trudne. Po prostu jak ktoś ma sprawną rękę do mechaniki to powinien sobie poradzić. Inną kwestią są potrzebne narzędzia i warunki (miejsce, kanał/podnośnik etc.) Mogę Ci polecić wizytę na http://magazyn-czesci.pl tam możesz zapytać właśnie o dwumasę, powinni Ci doradzić ewentualnie polecą Ci jakiś warsztat w twojej okolicy.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...